Verhuizen, verhuizing doorgeven

Komt u in de gemeente Bergen op Zoom wonen of verhuist u binnen Bergen op Zoom? Geef uw verhuizing door aan de gemeente waar u gaat wonen. Doe dit maximaal vier weken vóór de verhuisdatum en niet langer dan 5 dagen na de verhuizing. 

Wat u nog meer moet weten

  • De datum van de adreswijziging is de aangegeven verhuisdatum.
  • Als u te laat bent met de verhuisaangifte, dan gebruikt de gemeente de datum waarop u de melding doet als verhuisdatum.
  • Uw oude gemeente krijgt automatisch uw nieuwe adres door. U hoeft zich daar niet apart uit te schrijven.
  • De persoonsgegevens die de gemeente van u heeft, worden gebruikt door allerlei overheidsorganisaties zoals bijvoorbeeld de Belastingdienst. Het is daarom belangrijk dat uw gegevens kloppen. Hier kunt u vinden aan wie de verhuizing automatisch doorgegeven wordt: Wie krijgen mijn gegevens uit de Basisregistratie Personen (BRP)? | Rijksoverheid.nl.
  • Hebt u geen DigiD? Dan kunt u uw verhuizing op het stadskantoor komen melden. Breng mee naar het stadskantoor: identiteitsbewijs (paspoort, rijbewijs, identiteitskaart). Bel naar 14 0164 voor het maken van een afspraak.
  • Breng eventueel bij inwoning een formulier verklaring van inwoning mee en een kopie van een geldig identiteitsbewijs van de hoofdbewoner. Dit formulier vindt u onderaan deze pagina.
  • Als u naar een instelling verhuist dient u voor toestemming een woonverklaring toe te voegen van de instelling waar u verblijft.
  • Voor verhuizingen van en naar Nederland, België en Duitsland heeft u een uitschrijfbewijs nodig.

Verhuizing doorgeven voor uzelf en anderen

Doorgeven van de verhuizing kan worden gedaan door:

  • Iedere meerderjarige voor zichzelf.
  • Iedere minderjarige van 16 of 17 jaar voor zichzelf.
  • Samenwonende echtgenoten/geregistreerde partners voor elkaar.
  • De ouder, voogd of verzorger voor minderjarige kinderen.
  • Ouders voor inwonende meerderjarige kinderen.
  • Meerderjarige kinderen voor inwonende ouders.
  • De curator voor een persoon die onder curatele is gesteld.
  • Een gemachtigde.

U krijgt een bevestigingsbrief

De verhuizing wordt binnen 5 werkdagen, na de door u opgegeven verhuisdatum, verwerkt. U krijgt hierover een brief op uw nieuwe adres.

Verzoek voor uitschrijving

Als een bewoner van uw adres vertrokken is en deze persoon zich niet binnen 5 dagen na vertrek heeft uitgeschreven, kunt u een verzoek voor uitschrijving indienen op het stadskantoor. De gemeente zal dan een adresonderzoek naar deze persoon starten. Meer informatie over het aanvragen van een adresonderzoek vindt u hier: https://www.bergenopzoom.nl/adresonderzoek-aanvragen

Kosten

Geen

Formulier Verklaring van inwoning

Heeft deze informatie u geholpen?