Adresonderzoek aanvragen

Iedereen die in Nederland woont, moet ingeschreven staan op het juiste woon- of briefadres. Ook in de gemeente Bergen op Zoom controleren we of deze gegevens kloppen. Twijfelt u of iemand onterecht op uw adres staat ingeschreven? Of staat iemand nog ingeschreven op uw adres, terwijl diegene er niet (meer) woont? Vraag dan een adresonderzoek aan.

Ook overheidsinstanties die gebruikmaken van gegevens uit de Basisregistratie Personen (BRP) kunnen een adresonderzoek aanvragen.

Wat moet u weten?

Een juiste inschrijving in de Basisregistratie Personen (BRP) is belangrijk. Overheidsinstanties zoals de gemeente, politie, Belastingdienst en zorgorganisaties maken gebruik van deze gegevens. Denk bijvoorbeeld aan het versturen van post, het toekennen van toeslagen of het aanvragen van zorg of uitkeringen.

Hoe werkt het?

Denkt u dat iemand onterecht op uw adres staat ingeschreven? Vraag dan een adresonderzoek aanvragen. Wij onderzoeken dan of de inschrijving in de BRP klopt.

U kunt dit eenvoudig online doen:

Melding adresonderzoek

Vermeld hierbij:

  • De reden van uw melding;
  • Wie er onterecht staat ingeschreven;
  • Waarom u denkt dat de inschrijving niet klopt.

Wat gebeurt er na uw melding?

Na ontvangst van uw melding starten wij een administratief onderzoek. Blijkt uit het onderzoek dat de inschrijving inderdaad niet klopt? Dan passen wij de gegevens in de BRP aan.

Liever langskomen? Maak hier voor afspraak op het stadskantoor.