Als u ontevreden bent over de manier waarop u door de gemeente bent behandeld, kunt u een klacht indienen.

Melden van een klacht 

  • U neemt contact op met de gemeente. Dit kan mondeling of via het klachtenformulier. 
  • Vermeld hierbij:
    - uw naam en adres
    - een duidelijke omschrijving van uw klacht
    - de naam van de medewerker of bestuurder van de gemeente, over wie u een klacht heeft

Termijn

  1. Uw klacht wordt binnen 6 weken afgehandeld. Indien nodig kan deze termijn met 4 weken worden verlengd.
  2. Uw klacht kan, als u daarmee akkoord gaat, telefonisch of mondeling tijdens een gesprek worden afgehandeld.
  3. Is het niet mogelijk uw klacht op deze wijze naar tevredenheid op te lossen, dan wordt u uitgenodigd voor een hoorzitting. Ook degene over wie wordt geklaagd wordt gehoord. De leidinggevende van het team zit de hoorzitting voor. Van de hoorzitting wordt een verslag gemaakt. De algemeen directeur neemt vervolgens een beslissing over uw klacht. Hiervan krijgt u schriftelijk bericht.
  4. Bent u het niet eens met de wijze waarop u klacht is afgehandeld of met het besluit over uw klacht, dan kunt u zich tot de Nationale Ombudsman wenden.

Meer informatie

Meer informatie kunt u vinden op de website van de Nationale Ombudsman.  

Heeft deze informatie u geholpen?