Kunt u uw post niet ontvangen op het adres waar u verblijft? Bijvoorbeeld omdat u (tijdelijk) in een instelling verblijft? Dan kunt u een briefadres aanvragen bij de gemeente.
 

Bel ons voor een afspraak: 14 0164


 

Aanvragen briefadres 

Voor het aanvragen van het briefadres moet u persoonlijk langskomen in het stadskantoor. U kunt telefonisch (14 0164) een afspraak maken. Ook kunt u op werkdagen in de ochtend zonder afspraak komen, zie onze openingstijden.

U kunt een briefadres aanvragen als 

  • U (tijdelijk) geen woonadres heeft
  • U schipper bent en maximaal 2 jaar aaneengesloten van huis bent voor uw werk
  • U in een strafinrichting verblijft
  • U in een zorginstelling, instelling voor de geestelijke gezondheidszorg of een andere instelling verblijft, bijvoorbeeld een Blijf Van Mijn Lijf Huis

Een briefadres is het adres van een bekende of van een aangewezen instelling. Op het briefadres wordt uw post ontvangen en de ontvanger geeft het aan u door.

Voorwaarden

  • U heeft geen vaste woon- of verblijfplaats of u wilt om veiligheidsredenen een briefadres aanvragen.
  • Het briefadres is in Nederland. U kunt geen briefadres aanvragen als u langer dan 8 maanden uit Nederland vertrekt.
  • Het briefadres is geen postbus.
  • U heeft een duidelijke reden voor de aanvraag.
  • U heeft toestemming van de hoofdbewoner of eigenaar van het briefadres.
  • U kunt het briefadres niet voor iemand anders aanvragen. U moet hiervoor zelf langskomen in het stadskantoor.

Meenemen

Bij de aanvraag of wijziging van een briefadres heeft u nodig:

  • Een geldig identiteitsbewijs
  • Schriftelijke toestemming van de hoofdbewoner/eigenaar van het briefadres
  • Kopie van een geldig identiteitsbewijs van de hoofdbewoner/eigenaar

Kosten

Geen

Meer informatie

Meer informatie kunt u vinden in de 'regeling briefadressen' van de gemeente Bergen op Zoom of op de website van de rijksoverheid.

Heeft deze informatie u geholpen?